Translate

11 jan. 2015

Warming my soul?


Jamie täcket är på gång!




Outlander böckerna är såååå bra att det var svårt att hitta "quotes" som jag ville brodera...



Det blev några stycken...

Sen var det dags att leta efter några tyg som passar med temat... eller något symboliskt från några av böckerna i serien...

Gamla virkade dukar, ett provstycke tyg från Dalarna (jag vet det är tistlar eller jordgubbar som passar bäst, men man tager det man haver eller hur?) Mönstret på tyget är i alla fall några århundraden gammalt...

Eftersom täcket började "växa av sig själv" (alltså jag hade inga planer över hur skulle det se ut). Arbetade jag i rader med olika "block" som passade ihop (storlek på dessa varierade mellan 15 - 30 cm)...






När alla rader var på plats fixade jag kanterna...


Skoj: idag är Diana Gabaldons födelsedag, så jag gratulerade henne och tackade för inspirationen! Utan henne ingen Jamie <3


Återkommer med mera bilder när quiltande startar.... :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar