Translate

4 jan. 2015

2015... Outlander inspiration?

Det var länge sen jag var här...

Min nya passion heter Outlander!

Jag är totalt förälskad i serieböckerna som Diana Gabaldon skrev. Den första av böckerna har filmatiserats för en serie:




I serien visar huvudkaraktären (Claire) massor av vackra stickade plagg som jag gärna vill också ha ;)

julpyssel...

Hittills har jag stickat en enkel halsduk (cowl) som denna...  Ni hittar massor av inspiration på nätet!

Ett snabbt projekt? ta en titt på detta: http://verypink.com/2015/01/07/super-chunky-cowl-tutorial/




Det här är några av mina senaste projekt:

enkla verktyg... klart på 2 timmar!

gammalt projekt, avslutades också igår!



ett projekt med bomul garn... tungt och inte riktigt nöjd med den...



Just nu? Vill jag gärna brodera några av de vackra fraser på gaeliska som nämns i böckerna (av en av huvudrollerna Jamie Fraser) och göra ett "Outlander täcke" kanske? Men först måste jag skaffa "tartan" tyget från Fraser klan...

Här hittar ni titlarna som ingår i Outlander serie: outlander-series

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar