Translate

30 mars 2013

Den tid jag behöver


 "Jag vet aldrig hur lång tid det tagit att sy ett täcke – för de tar inte min tid, de ger mig tid".  Lisa Karlsson

Just nu har jag för lite tid för att skapa själv men tänkte ändå lämna här en länk där täcken blev konst och visades på Sven Harris konstmuseum i Stockholm:


Bild lånad av museums hemsida

Sven Harris konstmuseum

Lisa visade sina vackra täcken mellan september - november 2012. Jag var där och förundrades över hennes skapelser. Vackra färger, stora täcken och återbruk!

Lisa Karlssons hemsida

Jag hittade några bilder från Lisas vackra och stora verk under utställningen "Den tid jag behöver", men ta gärna en titt i de här länkar för ett provsmak:

Konstrunda Sven Harrys Konstmuseum

Den tid jag behöver utställningsbilder, eller några av dessa

Jag länkar här Lisas tankar om tid och skapande:


Lisa Karlssons utställning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar