Translate

10 juli 2013

Hemslöjd broderitävling!



Hej!

Kommer ni ihåg mitt experiment med crazy quilt teknik jag visade tidigare här?

När jag hörde om Hemslöjds broderitävling fick jag en idé!

Jag har arbetat med mitt bidrag de senaste 3 dagar och idag skickade jag både bilder och min motivering.

Det är så spännande att skapa mot ett mål och samtidigt förklara hur tänkte jag när jag skapade! Vill ni också vara med i tävlingen? Ta en titt här:

Hemslöjden
Hemslöjd Broderitävling

Jag vet inte om jag får visa mitt bidrag innan tävlingen är avgjord men kanske går att visa lite sneak peaks?










Så länge kan jag berätta att appliceringar med vliesofix, gamla jeans, fina ord som gör "en statement" och lite fantasi är med...






Nu är texten på plats, sååååå dags att skapa! 





Hoppas att jag får visa resten av bilderna snart.


 Yay jag får visa hur mycket jag vill! 






Här kommer dem:


Mitt bidrag till tävlingen är en multifunktionell väska! Den är rimlig, man får vända på den och om man stänger knapparna blir en huvudkudde, perfekt till en dag i stranden eller hur?

Här blir väskan kudde:


Väskan har massor av plats till små saker!

När man vänder väskan...
Väskans baksida: "Consume less"
Min motivering:

"Multifunktionell väska i återvunnet material!"

Mitt budskap med väskan är inte bara dess användbarhet, utan även det faktum att väskan är rymlig med fickor och har massor av plats till små saker i dess handtag. Den är tillverkad av gamla rester från tidigare projekt som jag satte ihop som ett pussel. Jag såg bevisade att inga tygbitar, oavsett hur tillsynes oviktiga de kan verka, är en viktig del av en helhet. Mitt budskap "Love more! Consume less..." står för en etik jag tror på, och som alla bör följa. Konsumtion fyller inte tomheten, kärlek gör det. 

Väskan är lite tyngre än vanliga då den är quiltad och är också mjukare då en av funktionerna är att den, förutom en väska, även kan användas som huvudkudde. Om man är på stranden och har ex. en filt i väskan, kan man, genom att stoppa in handtagen och knäppa knapparna på vardera sidorna av väskan, förvandla väskan till något att luta huvudet mot. 

Väskan är även vändbar, så om man tröttnar på jeanssidan av väskan, kan man använda sig av den blommiga delen som är skapad av gamla gardiner. Då den är väldigt rymlig passar den även bra som matkasse, på så sätt slipper man köpa plastkassar och på så vis sparat pengar samt naturresurser. 


2 fickor, och massor av utrymme!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar