Translate

23 dec. 2012

Lets get started!

Här kommer jag att fylla på med lite länkar, verktyg, tips mm:




För att komma igång, det enda du behöver är:

1. en rullkniv, min ser ut som den här, men du hittar alla möjliga varianter i pris och form:
711 393

2. en skärmatta, min är liten, men hittills fungerat till allt jag skapat:
711 374

3. en linjal du hittar de i olika former och priser, det här är den enda jag använder till alla mina projekt hittills

Vill du lära dig att använda dessa verktyg? Ta en titt här:



4. en symaskin, vilken som helst inga avancerade egenskaper krävs för att starta, min ser ut så här:



5.tyger! återvinn gärna tyger och även jeans som blir så läckra i en quilt! 

Läste någonstans om en nybliven änka som bearbetade sin sorg genom att återvinna sin mans skjortor och gjorde ett täcke av dem, ett sätt att "känna" honom nära... samma gäller med fina bebisplagg och andra fina tyg som bara ligger och tar plats, skapa något fint med det om du vill.

Börja med något litet, om du vill men kom ihåg att leka mycket och njuta, blir det "fel" så lär man sig något av det också eller hur?

Här hittar du massor av "bra att veta" kring quilting:

How to make a quilt

Vill du veta mera om lappteknik? Ta en titt här, vackra saker men lite dyra:

Tiger o ting om lappteknik


Om du letar efter tutorials, kolla på några av videon från Missouri Star quilt company på Youtube. De visar massor av tips och tekniker, välj själv vad du vill lära dig: 

spel lista med många tekniker hittar du här:

http://www.youtube.com/user/MissouriQuiltCo




Vill du bläddra i några quiltböcker? Det finns många som visas här, klicka bara på "quiltböcker" i sök verktyget:

www.amazon.com

Vill du köpa verktyg, tråd mm? Jag hittade den här, snabbleverans, bra priser (obs! de första 3 inköp betalas i förväg):

http://www.bibbistextil.se


ta gärna en titt här också:

http://www.quiltbutiktextilia.se/startsida.aspx

Hittade en quilt tutorial med lite tips... något för er?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar